Om een visuele identiteit of ‘branding’ te creëren, moet elke onderneming haar merkimago bepalen. Eén van de voornaamste factoren is het logo. Maar hoe maakt u de juiste keuze?
Het logo van een onderneming heeft een driedubbel doel: impact creëren, de waarden van de onderneming uitdrukken en een businessdoelstelling grafisch vertalen. Een logo bundelt die drie marketingwaarden.
De juiste visual kiezen, waar u uw ‘branding’ op baseert, is soms een kwestie van toeval, maar doorgaans wordt daar heel grondig over nagedacht.
Dat is hetzelfde voor alle soorten activiteiten. Maar de ingrediënten variëren. Er is niet echt één soort beeld dat meer past bij de ene activiteit dan bij een andere. We zouden ook snel in clichés vervallen, zoals hierboven vermeld.
Het ‘juiste’ beeld voor uw bedrijf is een compromis tussen voldoen aan de verwachtingen van uw eindklant en het imago van uw kernactiviteiten.
Stel uzelf dus deze vragen:
Focus dus op een visuele identiteit die inspeelt op deze punten en die zinvol is, zowel voor uw doelgroep als voor uw bedrijf.
Om de visuele identiteit van uw onderneming te bepalen heeft u niet altijd dezelfde middelen nodig. Ook de medewerkers of departementen die u erbij moet betrekken kunnen verschillen. Er zijn verschillende factoren:
Een succesvolle visuele identiteit creëren is weten hoe u over uzelf en anderen kunt praten. Zorg dat al uw medewerkers achter uw logo staan en betrek ze bij de ontwikkeling ervan. Aarzel ook niet om uw doelgroep te ontmoeten: sociale netwerken en forums staan vol met meningen en andere opmerkingen. Het is een schat aan informatie over de verwachtingen van diegenen aan wie u uw producten en diensten wilt aanbieden. Kortom, het is een manier om uw logo te testen en daarna het imago van uw merk/uw branding. Op termijn geeft u uw business een boost.
Bron: Bizcover
Auteur: Georges Caron
Deze website maakt gebruik van cookies. Sommige cookies zijn essentieel en kunnen niet geweigerd worden.
Andere cookies dienen om het gebruik van deze website te analyseren, om uw klantervaring te optimaliseren en/of om u te voorzien van gepersonaliseerde informatie.
Bijkomend hebben we ook geïmplementeerde cookies voor de integratie van sociale media, video of van derde partijen.
Gelieve één van de onderstaande opties te selecteren om het gebruik van cookies aan te passen of alle te accepteren.
Meer informatieHieronder vindt u de verschillende cookietypes die in de website gebruikt worden.
Gelieve alle types die u niet wenst uit te zetten en sla uw voorkeuren op.